Galéria

Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016

2016. december 20., kedd 17:24

2016 végén került elfogadásra a kormány felsőoktatási stratégiájának új változata, a Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016, mely egyeztetéseink révén számos érdemi változtatást tartalmaz.

Több fórum, többek között a Felsőoktatási Kerekasztal, valamint a Felsőoktatási Tervezési Testület is teret engedett a stratégia tervezet véleményezésére és ajánlásaink megfogalmazására.

Módosítási javaslataink az ösztöndíjrendszer átalakítását, a képzések színvonalának emelését és a pedagógusképzés, valamint az e-learning rendszer fejlesztését célozták meg.

A Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016 felsőoktatási stratégia a HÖOK révén az alábbi intézkedéseket/célokat is tartalmazza:

  •          A stratégiában két szempont mentén jelenik meg az ösztöndíjrendszer átalakítása. A tanulmányi ösztöndíj átalakítása során a hallgatói sikeresség támogatásának, ösztönzésének meg kell jelennie, ezen túlmenően pedig a szociális ösztöndíjrendszerben is változásoknak kell történnie, hogy az hatékonyabban támogathassa a rászorulók felsőoktatási részvételét, és így a társadalmi mobilitást.
  •           A képzések színvonalának érdekében a minőségbiztosítás és -ellenőrzés nagyobb hangsúlyt kapott. Rendszeressé kell tenni a tantervek felülvizsgálatát az alkalmazói szféra bevonásával. Csökkenteni kell a kreditelismerés korlátait és nehézségeit, annak érdekében, hogy még többen vehessenek részt külföldi részképzésben (pl. Erasmus) anélkül, hogy ez hátrányosan érintené őket (pl. csúsznak egy évet).
  •          Az oktatói munka hallgatói véleményezési rendszerét érintően nyomon kell követni, hogy hogyan érvényesül az az egy éve bevezetett előírás, amely szerint az oktató közalkalmazotti értékelése során kötelező figyelembe venni a hallgatói visszajelzés eredményét. 
  •         Nyomatékosabban jelenik meg az elektronikusan elérhető tananyagok bővítése. Bővíteni kell az egészséges életmódot elősegítő étkezési lehetőségek az egyetemek-főiskolák kampuszain.
  •          Cél lett, hogy a pedagógusképzés pedagógiai, módszertani tantárgyai nagyobb figyelmet kapjanak a képzésekben annak érdekében, hogy a kikerülő tanárok modern szemlélettel rendelkezzenek, és eredményesen vegyék ki részüket a köznevelés fejlesztéséből.

 

A Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016 felsőoktatási stratégia a kormany.hu-n olvasható.

A Kormány 2016 legvégén elfogadta a felsőoktatási stratégia új változatát Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016 névvel, melynek egyeztetésében a HÖOK több fórumon is részt vett például a Felsőoktatási Kerekasztalon, valamint a Felsőoktatási Tervezési Testületen keresztül.

2016 végén került elfogadásra a kormány felsőoktatási stratégiájának új változata, a Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016, mely egyeztetéseink révén számos érdemi változtatást tartalmaz.

Több fórum, többek között a Felsőoktatási Kerekasztal, valamint a Felsőoktatási Tervezési Testület is teret engedett a stratégia tervezet véleményezésére és ajánlásaink megfogalmazására.

Módosítási javaslataink az ösztöndíjrendszer átalakítását, a képzések színvonalának emelését és a pedagógusképzés, valamint az e-learning rendszer fejlesztését célozták meg.

 

A Fokozatváltás a felsőoktatásban 2016 felsőoktatási stratégia a HÖOK révén az alábbi intézkedéseket/célokat is tartalmazza:

·         A stratégiában két szempont mentén jelenik meg az ösztöndíjrendszer átalakítása. A tanulmányi ösztöndíj átalakítása során a hallgatói sikeresség támogatásának, ösztönzésének meg kell jelennie, ezen túlmenően pedig a szociális ösztöndíjrendszerben is változásoknak kell történnie, hogy az hatékonyabban támogathassa a rászorulók felsőoktatási részvételét, és így a társadalmi mobilitást.

·         A képzések színvonalának érdekében a minőségbiztosítás és -ellenőrzés nagyobb hangsúlyt kapott. Rendszeressé kell tenni a tantervek felülvizsgálatát az alkalmazói szféra bevonásával. Csökkenteni kell a kreditelismerés korlátait és nehézségeit, annak érdekében, hogy még többen vehessenek részt külföldi részképzésben (pl. Erasmus) anélkül, hogy ez hátrányosan érintené őket (pl. csúsznak egy évet).

·         Az oktatói munka hallgatói véleményezési rendszerét érintően nyomon kell követni, hogy hogyan érvényesül az az egy éve bevezetett előírás, amely szerint az oktató közalkalmazotti értékelése során kötelező figyelembe venni a hallgatói visszajelzés eredményét. 

·         Nyomatékosabban jelenik meg az elektronikusan elérhető tananyagok bővítése. Bővíteni kell az egészséges életmódot elősegítő étkezési lehetőségek az egyetemek-főiskolák kampuszain.

·         Cél lett, hogy a pedagógusképzés pedagógiai, módszertani tantárgyai nagyobb figyelmet kapjanak a képzésekben annak érdekében, hogy a kikerülő tanárok modern szemlélettel rendelkezzenek, és eredményesen vegyék ki részüket a köznevelés fejlesztéséből.

Eseménynaptár

Május 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Galéria

HOOK 70 es feher © Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája 2015
esu logo transparent ntp  NIT logó  dosz logo  otdt logo  MEFS logó  logo mik
mab logo   logo újnemzedék   MRK logo  FDSZ   FIVOSZ  fekosz logo   odt logo 

face twitter rss

Bejelentkezés Regisztráció

Bejelentkezés

You need to sign in to those awesome features
Amennyiben van már fiókod, jelentkezz be!
Emlékezz rám

Regisztráció

*A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Név (*)
E-mail cím (*)
E-mail cím újra (*)
Jelszó (*)
Jelszó újra (*)