HÖOK Quality Assurance (QA) Pool

A hallgatói érdekképviselet és a felsőoktatási minőségbiztosítás közös metszete.

A HÖOK QA Pool egy 2024 augusztusában megalakult szakmai munkacsoport, amely a felsőoktatási intézmények minőségbiztosítási folyamatait közelíti meg a hallgatói érdekképviselet szemszögéből. Csapatunk olyan tanulmányi területen jártas jelenlegi és volt tisztségviselőkből áll, akik elkötelezettek a minőségi felsőoktatás mellett és hisznek a hallgatói visszajelzések és tapasztalatok értékében. Célunk, hogy valamennyi hallgatói érdekképviseleti kollégánknak megmutassuk a felsőoktatási minőségbiztosítási folyamatok rendszerét és átadjuk azokat a tapasztalatokat, amik a napi szintű munkában hasznosíthatóak.

Tagjaink:

  • Dobrovszki Gergő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar Hallgatói Önkormányzatának (ELTE IK HÖK) jelenlegi tanulmányi alelnöke;
  • Szalay Anna, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Hallgatói Önkormányzatának (ELTE HÖK) volt szervezetfejlesztésért felelős alelnöke;
  • Váradi Luca, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Hallgatói Önkormányzatának (ELTE HÖK) volt tanulmányi alelnöke;
  • Zeliska Málna, a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipar és Idegenforgalmi Kar Hallgatói Önkormányzatának (BGE KVIK HÖK) jelenlegi tanulmányi alelnöke.
  • A munkacsoportot vezeti: Menyhárt Barbara, a HÖOK korábbi programvezetője, 2022-2025 között a MAB Testület tagja

Elérhető tartalmaink:

Pipalista
Összeállítottunk egy  ellenőrzőlistát, mely átfogó útmutatót nyújt a hallgatói önkormányzatok számára az intézményakkreditációra való hatékony felkészüléshez, a hallgatói érdekek képviseletét fókuszban tartva. Az anyag segíti a HÖK-ösöket a minőségbiztosítási alapfogalmak és az eljárás lépéseinek megértésében, valamint a szükséges dokumentumok és hallgatói vélemények összegyűjtésében. Azoknak ajánljuk, akik aktívan részt kívánnak venni az akkreditációs folyamatban és szeretnék megerősíteni a hallgatók hangját az intézményi döntéshozatalban.

Képzési kiajánló
Kidolgoztunk egy képzési anyagot, amely érthetően mutatja be a felsőoktatási minőségbiztosítás és az intézményi akkreditáció alapjait, különös tekintettel a hallgatói érdekképviselet szerepére. A képzés azoknak a HÖK-ösöknek szól, akik szeretnének jobban felkészülni az intézményük akkreditációs eljárására, vagy hatékonyabban alkalmaznák a minőségbiztosítás eszközeit a mindennapi munkájuk során. A résztvevők gyakorlati tudást szerezhetnek a MAB működéséről, az ESG irányelveiről, valamint a hallgatói panaszkezelés és az intézményi együttműködés fejlesztéséről.