OMHV- hallgatói vélemények valódi hatás nélkül?
Az Oktatók Hallgatói Véleményezése (OMHV) elvileg az egyik legfontosabb eszköz az egyetemi oktatás fejlesztésére, a gyakorlatban azonban sokszor csupán egy kötelező, következmények nélküli adminisztratív lépés marad. A hallgatók gyakran úgy érzik, hogy a kérdőívekben megfogalmazott visszajelzéseik nem eredményeznek valódi változást, így sokan nem is tartják érdemesnek az érdemi kitöltést.
Pedig a hallgatói vélemények elengedhetetlenek az oktatás minőségének javításában és az egyetemi működés fejlesztésében. Ha az OMHV eredményeit ténylegesen figyelembe vennék az oktató-kutatói előremeneteli döntéseknél, az ösztönözné a magasabb színvonalú oktatást, és erősebb visszacsatolási rendszert teremtene. Ehhez azonban szükség van arra, hogy az OMHV eredményei nyilvánosak legyenek az egyetem polgárai számára, és az oktatási egységek vezetői konkrét felelősséget vállaljanak az esetleges problémák orvoslásáért.
Egy jól működő értékelési rendszer nemcsak az oktatók számára biztosít visszajelzést, hanem a hallgatókat is motiválja, hogy konstruktív véleményt formáljanak. Ha a hallgatók látják, hogy a visszajelzéseik alapján valódi fejlesztések történnek – legyen szó az oktatás módszertanáról, az órák struktúrájáról vagy akár az oktatók hozzáállásáról –, akkor sokkal nagyobb arányban töltenék ki a kérdőíveket, és ezzel ténylegesen hozzájárulhatnának egy jobb egyetemi oktatási rendszer kialakításához.