Keressük az ország leg(e-)sportosabb egyetemét!

A Magyar Egyetemi - Főiskolai Szövetség (MEFS), a győri Széchenyi István Egyetem Sportegyesülete (SZESE), a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) közös szervezésében rendezik meg idén májusban az első hivatalos Országos Egyetemi E-sport Kupát.

A legnépszerűbb kompetitív játékok töretlen népszerűségnek örvendenek a magyar egyetemi hallgatók körében, így a MEFS-SZESE-HUNESZ-HÖOK közös szervezésében a hazai egyetemi E-sport fanatikusok 2021 tavaszán izgalmas és egyedülálló Országos
Egyetemi E-sport Kupa keretében mérhetik össze tudásukat az online térben FIFA21-ben és League of Legendsben.

A verseny célja a pandémia idején a közösségépítés, új és fenntartható versenysorozat  kiépítése, egyetemi szintű e-sport csapatok létrehozása, motiválása és végül, de nem utolsó sorban az e-sport népszerűsítése az egyetemista korosztály körében.

A versenyen az adott egyetemen hallgatói jogviszonnyal rendelkező felsőoktatási hallgatók képviselhetik intézményüket. Regionális selejtezők keretében (kelet, nyugat, Budapest) megrendezett platformonkénti FIFA 21 (Xbox, Ps4) és League of Legends selejtezőtornát követően FIFA 21-ben a régió két-két legjobb játékosa, League of Legends játékban pedig az adott régió legjobb csapatai jutnak be az országos döntőbe. A régiós selejtezők döntőit és az országos döntőket élőben közvetíti a verseny médiapartnere az Esport1.

Az Országos Egyetemi E-sport Kupa versenyeire 2021. május 7-ig lehet jelentkezni a SZESE nevezési oldalán.

 

Az egyetemisták körében az utóbbi években az e-sport népszerűsége hatalmas mértékben nő. A HÖOK részéről fontosnak tartjuk, hogy az egyetemi környezet a különböző közösségek kialakulását támogassa, így 2019. óta igyekszünk facilitálni az egyetemi e-sport kultúra kialakulását is, rengeteg beszélgetésen vagyunk túl a különböző szereplőkkel. Az első országos Egyetemi E-sport Kupa létrejötte egy nagy mérföldkő. Bízunk benne, hogy sokan fognak jelentkezni, és hogy ez a rendezvény nem a fejlődés végpontja, hanem egy állomása, melyet követően komoly hagyományai lesznek az ehhez hasonló egyetemi versenyeknek, és még több lehetősége az e-sport iránt érdeklődő hallgatóknak.